DEKRA MINŐSÉGET KÉPZÜNK - Dekra Akademie
A DEKRA Akademie Kft. Magyarország egyik legmeghatározóbb felnőttképző cége. Céljuk, hogy a vállalati és munkaerőpiaci igények alapján olyan szakmai képzéseket kínáljanak, amelyek a keresett munkakörök betöltéséhez szükséges szakmai tudást és képességet széleskörűen szolgálják. A cég 2007 óta a piac meghatározó szakképző cégévé nőtte ki magát. Tartanak szakképzéseket, részszakmára felkészítő képzéseket, továbbképzéseket, illetve hatóságilag előírt képzéseket is.
NAGY KATALIN – Értékesítési vezető Nyugat –Magyarország
DEKRA Akademie Kft.
7624 Pécs, Klimó Gy.u.21.
Mobil: +36 30 616 6941
E-mail: katalin.nagy@dekra.com
www.dekra.hu, www.dekra-lab.hu
www.dekra-autosiskola.hu
Nagy Katalinnal, a DEKRA Akademie Kft. nyugat-magyarországi értékesítési vezetőjével beszélgetek a felnőttképzési iparág átalakulásáról, és arról, hogy a DEKRA hogyan reagál, támogatja a vállalatokat ezen a téren.
Kezdjük azzal, hogy honnan tudja egy vállalat, milyen képzésekre van szükségük, milyen jogszabályi változások történtek, és hogy a DEKRA-nál ezt elérik-e.
Általában egy képzési tanácsadási szolgáltatással kezdünk. Itt átnézzük a jelenlegi képzettségi állapotát a cégnek, azt, hogy a dolgozók milyen munkaköröket töltenek be, ahhoz milyen képzéseik vannak. Majd javaslatot teszünk, és egy komplex tervet is készítünk arról, hogy milyen ütemezésben lehet megvalósítani a cég munkavállalói számára a szükséges oktatásokat. Mivel több évtizedes múlttal rendelkezünk, és emellett folyamatosan bővítjük a képzési palettánkat, jó eséllyel minden felmerülő igényre lesz megoldásunk. A jogszabályi változásokat illetően pedig, az OKJ-rendszer megszűnésével, egy teljesen új képzési és vizsgarendszer alakult ki; olyannyira új, hogy még a felnőttképzési szakemberek is kapkodják a fejüket. Majdnem napi szintű változások történnek a jogszabályokban. A HR-es workshopjainkat nagyon kedvelik, mert itt át tudjuk adni a friss információkat, és azonnali választ kapnak a felmerülő kérdéseikre.
A DEKRA logója már biztosan beégett a Forma 1 rajongóinak, sok szponzorációs megjelenése van. Most megtudjuk, mi van mögötte. Az autóiparhoz hogy fűződik a tevékenységetek?
Igen, ez sok partnert hoz nekünk a mai napig, hiszen az autóipari beszállítók az egyik legnagyobb ügyfélkörünket teszik ki. A Mercedes az egyik legnagyobb megbízónk jelenleg is. A DEKRA egyébként közel 100 éve aktív a biztonság területén. Mindemellett a vállalat elhivatott a társadalmi felelősségvállalás mellett. Minden évben keresünk egy célt, amely mellett kiállunk. 2020-ban például a koronavírus-járvány elleni küzdelmet támogattuk, 2021-ben részt vettünk a Jerusalema tánckihívásban. Egy családként táncoltunk mindazokért, akik az elmúlt 1,5 év alatt küzdöttek és kitartottak. Egy családként táncoltunk azokért, akik ebben a kihívásokkal és nehézségekkel teli időszakban azért dolgoztak, hogy újra visszakaphassuk korábbi életünket. Idén pedig a az ukrán menekülteket segítő Vöröskeresztet támogattuk. Ezen kívül a elkötelezettek vagyunk a fenntarthatóság mellett is. 2025-re, fennállásunknak 100. évfordulójára célul tűztük ki, hogy globális partnerévé válunk egy biztonságos és fenntartható világnak.. Törekvéseinkkel 2022-ben ismét elnyertük az EcoVadis platina minősítést, amellyel jelenleg 155 ország 55.000 minősített vállalatának 1%-a rendelkezik. Ebbe a rangos 1%-ba tartozik a DEKRA is.
Manapság igyekszik minden cég online dolgozni, képezni. Ti is követitek ezt a trendet?
A COVID felgyorsította nálunk is ezt a folyamatot. A sajnálatos hatások mellett nagyon sok pozitív hozadéka volt. A COVID-nak köszönhetjük például, hogy enyhült a képzési rendszer, és immár lehetőséget biztosít a távoktatásra. Emellett a cégek is egyre nyitottabbak erre az oktatási formára. Nem kell nekik annyit utaztatni a kollégákat, mi pedig hatékonyabban tudjuk összeszervezni több városból a résztvevőket, ugyanolyan minőségi oktatás mellett.
Tartottunk egy dajka képzést, ahol online voltak az elméleti oktatások, és annyira kialakult a csoportban a közösségi összetartás, hogy a vizsgán teljesen baráti légkörben találkoztak, süteményekkel készültek, annak ellenére, hogy azelőtt szinte senki nem találkozott személyesen a csoporttal.
Jó ezt hallani. Úgy érzem, annak ellenére, hogy a DEKRA egy nagy nemzetközi cég, Ti olyan kapcsolatot tudtok a partnereitekkel fenntartani, mint egy kisebb, helyi vállalkozás.
Igen, mindent megkapunk a háttérből, de önálló cégként, ismerve a saját piacunkat, rugalmasan dönthetünk. Én már 10 éve vagyok a cégnél, végigjártam a ranglétrát, tudom, hogy mik a kisebb ügyfeleink kihívásai, és azt is tudom, hogy a nagyobb cégeknél mivel tudunk segíteni. A BNI-hoz való csatlakozást is én javasoltam, és szépen bővül itt is a partneri körünk.
Hogy kell elképzelnünk a partneri körötöket? Milyen nagyságú, iparágú cégeknek szolgáltattok?
Nyilván büszkék vagyunk arra, hogy beszállítói vagyunk olyan nagy cégeknek, mint a MOL, az E.ON vagy a Mercedes, de ugyanennyire büszkeséggel tölt el, hogy kicsi mezőgazdasági cégek is visszajáró ügyfeleink, akik már csak úgy említenek minket, hogy a "DEKRA-s lányok", akik mindig nagyon kedvesek. A kettő között pedig széles az ügyfélpaletta. A nagy cégek tendereken döntenek a beszállítókról, az sok, rajtunk kívül álló tényezőből is összeáll. A kis- és közepes vállalkozásokban sokkal inkább a jó munka és a minőség hírneve a döntő. Ezért szeretünk itt (is) ismertek lenni. A HR-es szakma egy viszonylag zárt kör, ha ott jónak ismernek, akkor kézről-kézre megy a névjegykártyád és megkeresnek.
Két kifejezést sokszor említettél a beszélgetés alatt: képzési terv és minőségi képzés. Azt gondolom, ez átjárhatja a mindennapjaitokat. Kifejtenéd a végére nekünk is jobban, hogy ugyanazt értsük mi is ez alatt?
A minőségi képzés nem csak a háttér miatt van. Természetesen magas követelményeknek felelünk meg, ezt a DEKRA nagy múltjának köszönhetjük. Ezenfelül a munkatársaim a képzési folyamat minden egyes elemére odafigyelnek. Legyen az partnerkezelés, adminisztráció, képzési körülmények. A cég most fejleszti a vállalatirányítási rendszerét, a weboldalunkat is hozzáigazítjuk az új trendekhez, de új képzéseket is felveszünk a kínálatunkba. Ilyen például most a mobilapplikáció-fejlesztő képzés. Ezekből áll össze a teljes érzése az ügyfélnek. A képzési terv azért fontos, mert így hónapokkal vagy akár évekkel előre tud tervezni egy vállalat. Ne tűzoltás jelleggel küldje a dolgozókat képzésre. Figyelembe vesszük a jelenlegi állapotokat, mi az, ami a legsürgetőbb, mennyire vehető ki a munkából a dolgozó, lakhelyéhez megfelelő távolságra lévő helyszínt ajánljunk. Persze, ez nekünk is megkönnyíti a tervezést, és az ügyfél is érzi, hogy minőségi kiszolgálásban részesül.
Nagy Katalin elérhetőségei: