Keresés

Amikor már azt gondolod nincs jobb, akkor kell megcsinálnod a sajátodat; Müller Zoltán, Bakos Tamás

Müller Zoltán (Future Favorite Kft.) és Bakos Tamás (CleanWix Kft.)

Ha most látod őket, azt mondod: jó, de nekik könnyű, nekik minden mindig sikerül, pedig ha tudnád… ugye, vannak azok az emberek, akik nem beszélni szeretnek a problémáikról, hanem megoldani azt, akik, ha valami nem megy, nem abbahagyják, hanem még jobban akarják. Voltak komoly hullámvölgyek az életükben, de mindig talpraálltak, és még erősebben akarták elérni a céljaikat. Mindketten egy sikeres, megbízható, minőségi cég vezetői, akik már nem azon gondolkoznak, hogy lesz még nagyobb a saját business, hanem azon, hogyan tudnak együtt még jobban növekedni. Müller Zoltánnal, a Future Favorite Kft. ügyvezetőjével és Bakos Tamással,  a Clean Wix kft. tulajdonosával beszélgettem a siker felé vezető útról és a stratégiai partnerség fontosságáról.

HOGYAN LETTETEK STRATÉGIAI PARTNEREK, MIÉRT JÓ STRATÉGIAI PARTNEREKKEL EGYÜTT DOLGOZNI?

BT: Zoli több mint 3 éve BNI-tag, én most taposom az első évemet. Azt gondolom, már az első pillanattól kezdve óriási volt az összhang. Ha valakivel hasonló a habitusod, és hétről hétre találkoztok, beszélgettek, akarva-akaratlanul is kialakul egyfajta szimpátia, és kiépül a bizalom, ami ennek a partnerségnek is az alapja.
MZ: Így van. Gyorsan rájöttünk, hogy ugyanannak a célcsoportnak szolgáltatunk, csak teljesen mást. Átalakítottuk a tárgyalási stratégiánkat, nem egy céget képviselünk, hanem egy egész stratégiai kört. Így most már egy üzleti tárgyalás úgy néz ki nálunk, hogy a saját cégünk bemutatása után mindig megkérdezzük, elégedettek-e a takarítókkal, az irodaszer-ellátókkal, vagy éppen azt, hogy finom-e a kávé, mert ugye abban is tudunk segíteni. Ez nálunk a jó stratégiai partnerség alapja.A vevő szempontjából ez miért előnyös?

MI PONTOSAN AZ A SZAKTERÜLET, AMIT A CÉGEITEKKEL KÉPVISELTEK?

MZ: 9 év az értékesítésben és a cégellátásban elég erőssé tett ahhoz, hogy úgy gondoljam: lehet ezt jobban is csinálni. Ennyi év után már tűpontosan tudtam, mi az, amit teljesen másképp kellene csinálni, min kellene javítani, és mik azok a termékek, amikre nincs szükség. Így gondoltam egyet, és összeraktam a saját cégemet. Családi cégként indultunk, és szeretnénk is megtartani ezt a minősítést. Partnereink tudják, hogy probléma esetén bármikor fordulhatnak hozzánk. Teljeskörű cégellátással foglalkozunk, ami azt jelenti, hogy amit az irodában el tudsz képzelni, az a mi raktárunkban is van, vagy be tudjuk szerezni; írószer, irodaszer, műszaki cikkek, kellékanyagok, irodai élelmiszer, tisztítószer, munkavédelmi felszerelés, hímzés, logózás, valamint irodabútor egyedi tervezésével is foglalkozunk

TAMÁS?

BT: Mi ipari takarítással foglalkozunk, 4 évvel ezelőtt indultunk. Egy piliscsabai gyárban kaptunk egy próbamunkát, ami annyira jól sikerült, hogy a mai napig együtt dolgozunk. Az évek alatt odáig jutottunk, hogy mára 20 fő fölötti az alkalmazottaink száma. Kirajzolódott az is, hogy a fő profilunk az ipari takarítás, alkalmi és eseti megbízásokkal már nem szívesen foglalkozunk. Jelenleg 7 db takarítógéppel rendelkezünk, folyamatosan bővítjük és korszerűsítjük a gépparkunkat, jelenleg a legkisebb súrológéptől a legnagyobb, 250 l-es takarítógépig mindennel rendelkezünk. Ez utóbbi 1 óra alatt 7000 nm területet tud feltakarítani.

"...Egy piliscsabai gyárban kaptunk egy próbamunkát, ami annyira jól sikerült, hogy a mai napig együtt dolgozunk. Az évek alatt odáig jutottunk, hogy mára 20 fő fölötti az alkalmazottaink száma. Kirajzolódott az is, hogy a fő profilunk az ipari takarítás, alkalmi és eseti megbízásokkal már nem szívesen foglalkozunk."

 

Muller_Zoltan_Future_Favorite_Bakos_Tamas_Cleanfix_

MILYEN TÍPUSÚ IPARI CÉGEKNÉL DOLGOZTOK?

BT: Lényegében bárhol takarítunk, ahol többezer négyzetméteres épület van, ez az erősségünk. Szerencsére elég széles a paletta, dolgozunk autóalkatrész- és akkumulátorgyártónak, fémiparban, logisztikai központ-raktárban és irodákban egyaránt. Nemcsak gyárakat vállalunk, hanem szeretjük a nagyobb létesítményeket is, ahova több ember együttes munkája szükséges.

ZOLI, NEKTEK MI AZ ERŐSSÉGETEK?

MZ: Az irodaszer-beszerzés a cégek számára nem tartozik a szeretem feladatok közé, ezt a terhet mi levesszük a beszerzők válláról, mindent beszerzünk és leszállítunk helyette. Ezzel hosszú távon nem kevés időt, energiát és pénzt tudnak spórolni, és mindenki tud azzal foglalkozni, ami ténylegesen a feladata. A mottónk tökéletesen megadja a választ a kérdésedre: „Kapcsolattartóink folyamatos kihívásait napi rutinná formáljuk”, vagyis, ha bármi problémája adódna az irodában, elfogyott, kiürült, keveset rendelt, vagy egyszerűen csak elfelejtette, akkor telefonon, weben vagy üzenetben megrendeli, és 24 órán belül orvosoljuk a problémát.

EZ A STRATÉGIAI PARTNERSÉG HOGYAN MŰKÖDIK A GYAKORLATBAN?

BT: Ha veszi mindenki a fáradságot, és egy tárgyalás alkalmával arra is figyel, hogy hol vannak még az adott cégnek problémai, jól bemutatja és elmagyarázza a stratégiai partnerének a szakterületét, akkor a végén mindenkinek nyert ügye lesz. Csak tanuld meg a másik legnagyobb előnyét a lehető legegyszerűbb módon elmagyarázni, mert ezzel tudod a legjobban eladni. Ha az irányodban megvan a bizalom, akkor meglesz annak az irányába is, akit ajánlasz.
MZ: Ezek a cégek jónéven veszik, ha segíteni akarsz nekik, ahogy Tamás is mondta: a bizalom már velünk szemben megvan, így azzal szemben is meglesz, akiket mi ajánlunk. A cégek boldogok, hogy még egy problémát leveszel a vállukról, a stratégiai partnerem boldog, mert új munkát hozok neki, lényegében ez az igazi win-win pozíció. Minden üzletünknél erre törekszünk, nem véletlen, hogy azonosulni tudunk a BNI „aki ad, az nyer” filozófiájával is.

Muller_Zoltan_Future_Favorite_Bakos_Tamas_Cleanfix_3

MI VOLT A LEGJOBB AJÁNLÁS, AMIT ADTATOK A MÁSIKNAK?

MZ: Tomi segített az egyik legnagyobb tatabányai céghez bekerülnöm (korábban többször próbálkoztam, csak nem a megfelelő döntéshozó személlyel), és én is elkezdtem azon dolgozni, hogyan tudnám ezt viszonozni neki. Komáromban a legnagyobb multinacionális céghez sikerült bejuttatnom, most várjuk az éves tender kiírását.

MILYEN STRATÉGIAI PARTNEREKKEL TUDNÁTOK MÉG EGYÜTT DOLGOZNI?

BT: Azt kell tudni, hogy ezeken a helyeken, ahol mi dolgozunk, mindent el lehet adni, csak jól kell tudni tálalni. Van azonban néhány kiemelt szakterület, akikkel kimondottan jó lenne együttműködni, rövid és hosszú távon egyaránt. Ilyen lehet az ipari kenőolaj-beszállító, flottakezelő vagy tűz- és munkavédelmi szakértő.
MZ: Fontos megemlítenem, hogy a BNI-nak köszönhetően folyamatosan tudom bővíteni a portfóliómat, ezáltal a stratégiai partnereink számát is. Így már rendelhető irodai élelmiszer, irodai ballonos víz és minőségi irodai szék is. Viszonteladói lettünk a Durable, Cerva, GranCafé, Emagra vagy épp a Tork márkáknak.

Muller_Zoltan_Future_Favorite_Bakos_Tamas_Cleanfix_4

MI AZ, AMIBEN A LEGNAGYOBB SEGÍTSÉGETEKRE VOLT AZ ELMÚLT IDŐSZAKBAN A BNI?

BT: Saját erőből, amit tudtunk, kimaxoltunk, most eljött az az idő, amikor a másik segítségére is szükség van, cégvezetésben, stratégiában egyaránt. Fontos, hogy nem egyedül gondolkozom a kihívásaimon és problémáimon, hanem rajtam kívül még 5 hasonló gondolkodású cégvezetőre számíthatok. Együtt nagyobb és több sikert tudunk megvalósítani, mintha csak egyedül küzdenénk.

MI AZ, AMIT A LEGFONTOSABBNAK TARTASZ, AMITŐL JÓL MŰKÖDIK EGY ILYEN PARTNERSÉG?

A minőségi ajánlás, az ajánlás utánkövetése és a minőségi munka. Ha ez a három nincs meg, akkor nem jó partner mellett vagy. Mi nem statisztikákat szeretnénk javítani egy ajánlással, hanem komoly üzleteket hozni egymásnak. Azt azért mindenképpen tudni kell, hogy soha nem a termék a lényeg, mindig a szimpátia dönt, és aztán jöhet extrának a minőségi munka.


Müller Zoltán

FUTURE FAVORITE KFT
info@futurefavorite.hu
www.futurefavorite.hu

Bakos Tamás
Celan Wix Kft.
info@cleanwix.hu
cleanwix.hu


 

SZERZŐ: PÉTERVÁRY KATA – Applika System Kft.