DUPLA DINAMIT - AZ ÉV VÁLLALKOZÓI - Fülöp Rózsa és Fülöp Csilla, Gemini HR
Az első 10 év egy vállalkozás életében mindenképpen vízválasztó. Fülöp Rózsa és Fülöp Csilla, a Gemini HR tulajdonosai ennyi idő alatt építették fel a cégüket olyan szintre, hogy azt “az Év vállalkozói” díjjal ismerte el a Vállalkozók Országos Szövetségének Komárom-Esztergom vármegyei szervezete.
Gratulálok az elismeréshez! Mielőtt időrendi sorrendben haladnánk, meséljetek kicsit a díjról és a díjátadóról.
FR: A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének VOSZ-titkára hívott fel pár hete, hogy az alapértékeink és a kiemelkedő elhivatottságunk alapján jelöltek minket 9 másik megyei céggel az “Év vállalkozója” díjra. A díjátadó gálaünnepséget szeptember 15-én rendezték a Jászai Mari színházban. Mondanom sem kell, hogy büszkék és boldogok vagyunk emiatt. Nem is kívánhattunk volna szebb elismerést a cégünk 10. születésnapjára.
A munkásságotok tényleg elismerésre méltó! Hogy kezdődött a közös vállalkozói utatok?
FCs : A közös utunk anyukánk hasában kezdődött és dőlt el. Ikrekként különlegesnek éreztük a helyzetünket, és nagyon jó testvérek vagyunk. Már kiskorunkban sokszor beszéltünk arról, hogy felnőttként valamit mindenképpen közösen kell csinálnunk. Persze ez egy ideig “gyermekkori álmodozás” szintjén ragadt meg.
Én egy HR-cégnél dolgoztam, amikor nyílt egy lehetőség, hogy ezt saját vállalkozásban folytassam. Ekkor tudtam, hogy ez lehet a mi közös utunk. Elmentem Rózsához, elmondtam neki is az ötletemet. Azonnal igent mondott. Rózsa ingatlanközvetítéssel foglalkozott, de ekkor az egyéves kislányával volt még otthon. Neki sem volt kihívás, ha emberekkel kellett kommunikálni. A családunknak volt egy kisvállalkozása, ez adott némi rálátást az üzleti életre, de mi olyat akartunk, ahol emberekkel kell foglalkozni. Úgy éreztük, hogy a munkaerő-kölcsönzés a mi nagy lehetőségünk!
Így alakult meg a Gemini HR Kft. 2013 augusztus 1-jén.
Akkor mondhatjuk, hogy új szemlélettel álltatok neki a munkaerőkölcsönzésnek?
FR: Mindkettőnknek van felsőfokú végzettsége, de nem szakirányú, így kénytelenek voltunk mindent az alapoktól kezdeni. Az empátiánkra és a szociális érzékünkre hagyatkoztunk, az elég jól működött a kezdeti években. Időközben pedig rengeteget képeztük magunkat szakmailag, mert tudtuk, hogy komoly cég építéséhez a szakmát is magas szinten kell átlátnunk. Be is bizonyosodott az utóbbi évek változatos gazdasági megpróbáltatásai közepette, hogy minden készségre és tudásra szükségünk van a túléléshez. De mi nem csak túlélni akartunk, hanem erősödni, növekedni és jó céggé válni. Mindig előre néztünk, nem a problémán rágódtunk. Abból csak tanultunk, és megfogadtuk, nem adjuk fel. Ha nem ezzel a stratégiával és hozzáállással érkezünk be a Covid-ba, akkor mi is simán elbukhattunk volna. Szakosodtunk a kékgalléros munkakörre és odafigyeltünk, hogy ne legyen túl nagy a kitettségünk 1-1 nagy cég irányába. Inkább több középvállalattal dolgozzunk. Így a növekedésünk apróbb, de biztosabb lépésekben történt. Mivel nem mondtunk mindenre “igent”, kialakult egy nagyon ideális ügyfélkörünk. A Covid-időszakban folyamatosan kommunikáltunk a megbízóinkkal, biztosítottak minket, hogy az újraindulásnál számítanak ránk, ez is sok erőt adott a kitartáshoz. Megtartottuk a dolgozóinkat, és úgy is lett, ahogy megbeszéltük: minden helyreállt, és megerősödve haladtunk tovább. Az, hogy soha nem vesztettünk el ügyfelet, bizonyítja, hogy ők is szívesen dolgoznak velünk.
Mitől hiánypótló ez a szolgáltatás a magyar piacon, miben vagytok mások, mint a konkurencia?
Holisztikus szemlélettel nézzük az értékesítési célokat és a csatornákat. Így tudunk kiváló minőségű, személyre szabott marketing anyagot készíteni. Nálunk a fotózás/videózás előtt lakberendező/ home stager érkezik és berendezi az ingatlant. Mi akkor kezdünk el dolgozni, amikor azt látjuk, hogy minden a helyén van. A 3D-s anyagokat is lakberendező, építész, kertépítő vagy tájépítész tervezi meg. Igény szerint szövegírást és alaprajz-átalakítást is nyújtunk a megbízóinknak. Van versenytársunk 3D-ben, videózásban, fotózásban, de ritka, hogy ezeket a szakterületeket magas színvonalon ötvözzék, ezért is tudunk kiemelkedni a piacon.
Ez nagyon jól hangzik, beavattok a titokba?
FR: Ahogy mondtam, sokat beszélgetünk a megrendelőinkkel. A cél nem csak az, hogy letudjuk a megbízást. Gyakran javaslunk olyan változtatásokat, amik javítják a munkaerő-megtartást. Ezt nem feltétlenül a magasabb bérekkel lehet csak elérni. A munkavállalók is nyitottabbak a rugalmas munkáltatók felé. Ha kisgyerekes anyuka szívesen jön dolgozni, de csak egy műszakot tud vállalni, a másik oldalon meg egy beteg szülőket gondozó hölgy inkább állandó éjszakára szeretne jönni, hogy el tudja látni az otthoni feladatokat, akkor egyszerű a megoldás. Ezeket észrevesszük, és a munkáltató kicsi átszervezéssel nyert két hálás dolgozót.
FCs: A munkavállalókat mindig megkérdezzük, hogy az előző munkahelyükről miért jöttek el, vagy ha netán tőlünk megy el, azt is elmondják, miért. Ebből adódóan látjuk a trendeket, és igyekszünk segíteni a munkáltatókat is ezekkel az információkkal. Például ma már a céges buszjárat gyakrabban érv egy munkahely mellett, mint a magasabb bér. Az álláskeresők kényelmesebbek lettek, könnyebben megközelíthető munkahelyet akarnak, és persze a magas üzemanyag- ár mellett inkább mellőzik a sajátgépkocsi-használatot.
Mikor mondtok nemet egy megbízásra?
FCs: Van olyan, amikor az anyavállalat megköt bizonyos feltételeket az itteni cégnek, amiből nem engednek, vagy ragaszkodnak az elképzeléseikhez, amiről mi tudjuk, hogy nem fog működni, akkor őszintén elmondjuk az okot, de nem folyunk bele egy ilyen együttműködésbe. Nekünk sem éri meg, és a cégnek sem lesz eredménye.
Akkor biztosan van olyan történet is, amikor mégis újragondolták a javaslataitokat.
FCs: Az egyik megyei gyártócég partnerünknek, amikor leültünk az első beszélgetésekre, határozott elképzelése volt, hogy csak helyi dolgozók jöhetnek szóba, három műszakban, és így nem is szükséges a céges járat. Persze, egy kisebb városban egy idő után bezárul a kör, törvényszerű, hogy ez nem fog így működni. Ezeket természetesen elmondtuk mint tapasztalat, de ők az eredeti meglátásuk alapján kérték, hogy toborozzunk nekik dolgozókat. Mivel csak apróbb sikereket értünk el, belementek a javaslatunkba, hogy állandó műszakban toborozzunk. Nekünk is várakozáson felüli volt az eredmény. A munkavállalók már nem preferálják a váltakozó műszakot, de igenis vannak olyanok, akik szívesen jönnek csak éjszakára, mert a gyerekeket, a másodállású kisvállalkozást vagy az idősgondozást így tudják könnyebben megoldani. Ugyanez igaz a délutános és a reggeles műszakra is. A szép benne az, hogy a munkáltató ugyanúgy 0-24-ben tud termelni. Ezek után a céges buszjárat bevezetése volt a következő lépcső, így már távolabbról is tudtunk toborozni. Látványos volt a különbség egy hónapon belül. A mai napig az egyik legjobb partnerünk! Hittünk benne, hogy ha hallgatnak ránk, akkor siker lesz a vége.
FR: Hadd tegyem hozzá, hogy olyan is volt, amikor magunkban nem hittünk eléggé, de a megbízó partnerünk bátorított, hogy próbáljuk meg.
Már 2016 óta dolgoztunk egy nagy élelmiszerkereskedelmi láncnak, a logisztikai központba raktári dolgozókat vittünk nekik sikerrel, amikor az értékesítési vezető hívott fel minket, hogy az áruházakba, Budapest és Pest megye területén, nagyjából 50 kiskereskedelmi üzletükbe van szükségük munkatársakra. A kihívás, amitől tartottunk hogy üzletenként 2-3 főről volt szó, azzal ellentétben, ahogy eddig dolgoztunk, amikor csak egy helyre mozgattuk a dolgozókat. Ebben a pillanatban 1523 pozíció volt meghirdetve az interneten erre a területre. Ez megdöbbentő volt akkor nekünk, de végül belevágtunk.
Ha itt ugrok egy nagyot, akkor a tavalyi évzárójukon az értékesítési vezető úgy méltatott minket, hogy
“a Gemini HR a prémium kategória a munkaerő kölcsönzésben”.
Nagyon jól esett, hogy ezek után az országos megbízást is felajánlották, de egyelőre csak három megyét vállaltunk pluszban. Ami késik, nem múlik!
Az is megérne egy külön beszélgetést, hogy mit csináltatok másképpen, mint az ezerötszáz hirdető, de hagyjunk valamit a privát beszélgetéseitekre is! ;)Hogy látjátok a cég jövőjét?
FR: A 2024-es évben minden jel szerint duplázhatjuk az árbevételt, de ebben sok stratégiai partnerre támaszkodunk, mind beszállítói, mind szakmai oldalon. Ilyenkor mutatkozik meg igazán a BNI szervezet nagybetűs Networking ereje, hiszen nagyon sok az együttműködésünk a csoportunkkal és a tágabb közösséggel.
Kapcsolat:
Fülöp Rózsa, Fülöp Csilla
Gemini HR
Tel.: 06 30 452 7780
E-mail:
Web: https://geminihr.hu/