DÍNÓK A 21. SZÁZADBAN
AVAGY TE MIVEL ETETED A D-REXEDET!
De hát a Dínók már régen kihaltak, miért kellene bármivel is etetni őket? Péterváry Kata – az Applika System Kft. ügyvezetője - másképp látja ezt a dolgot. Meghökkentő párhuzamot kapcsolt össze a jelen kor digitális világa és a több millió évvel ezelőtt élt T-rex között.
KATA, TE MARKETINGGEL FOGLALKOZOL. MI KÖZE VAN A MARKETINGNEK A DÍNÓKHOZ?
Azt nyugodtan kijelenthetjük, hogy minden élőlénynek a legerősebb ragadozókhoz igazodott az élete. Ha visszautazunk 60-70 millió évet az időben, akkor láthatjuk, hogy annak a táplálékláncnak a csúcsán a T-rex állt. Ő volt a csúcsragadozó, tőle minden élőlény rettegett, nem tudhatta senki, mikor csap le rá és mikor milyen hatással lesz az életére. A mai kornak is van ilyen csúcsragadozója, ami nem más mint a D-REX – Digiszaurusz -rex, vagy más néven a digitális világ!
Amikor megjelenik egy új lehetőség, akkor annál nagyobb az előnyöd,
minél hamarabb szállsz be és teszteled le az új technológiát.
EZ UGYE NEM EGY ÚJ FAJ? MIT IS JELENT PONTOSAN A D – REX? ÉS HOGYAN NÖVELHETED VELE A BEVÉTELED?
Ha picit jobban belegondolsz mi történt a világban az elmúlt 50 évben... Mi az, ami most mindenkinek az életében jelen van de korábban nem volt? Menj csak végig az utcán: a házak ugyanazok, persze mondhatjuk, hogy vannak modernebbek és nagyobbak, de akkor is csak fal, ablak, ajtó. Látsz autókat, igen, van amelyik hibrid, és gyorsabb mint 50 évvel ezelőtt, de lényegében ugyanúgy a mai napig a földön gurul, és akkor is csak kormány, motor és kerék. Ne érts félre, nem azt mondom, hogy nem látom a fejlődést. Pusztán csak olyan dolgot kerestem, ami 50 évvel ezelőtt egyáltalán nem volt jelen az életedben, és ez nem más, mint a digitális világ. Ez a mai kor csúcsragadozója, a Digisaurus rex! Azt hiszem, még nem teljesen kifejlett faj, van még hova fejlődnie és meg is teszi ezt az elkövetkező 50 évben. És aki nem használja jól, az bizony lemarad. DE, ha kiépíted a stratégiát, végiggondolod mit akarsz elérni, milyen eszközöket fogsz felhasználni, akkor egy Black Friday alatt képes vagy (egy nap alatt) 50 milliós bevételt produkálni - ez azért jó érzés. Mikor benyomod a START gombot és látod, hogy a gépezet beindul. Nem tudom Te, hogy vagy vele, de én jobban szeretem, ha a forgalmat nem like-okban, hanem inkább forintban mérjük.
ÉN EZT A JÖVŐT EGY KISSÉ SZEMÉLY-TELENNEK TALÁLOM, HOGYAN LEHET EZT ÚGY CSINÁLNI, HOGY MEGMARADJANAK AZ EMBERI KAPCSOLATOK IS?
Van egy nagyon fontos különbség a régi világ és a mai világ csúcsragadozója között. A régitől minden élőlény félt, és amint látta, elfutott előle. Ez elől viszont semmiképpen nem tudsz elfutni, sőt! Ahhoz, hogy a vevőid tudjanak rólad, Neked is kell etetned egy piacot harapó ragadozót! Itt már nem az a kérdés, hogy milyen lehetőségeid vannak, hanem hogy miként reagálsz a D-rex adta lehetőségekre. Használod–e, tudsz-e róla, megpróbáltad-e, letesztelted-e, hogy Neked melyik social media felület az, ami a leginkább kifizetődő. Tehát ha jól használod az online felületeket, ha jól kommunikálsz a közösségeddel, ha fenntartod a figyelmet, ha érdekes és aktuális tartalmakat közölsz, akkor a személytelenség teljesen kiküszöbölhető.
Itt már nem az a kérdés, hogy milyen lehetőségeid vannak, hanem hogy miként reagálsz a D-rex adta lehetőségekre.
VAN ERRE EGY RECEPT? HOGYAN LEHET EZT JÓL CSINÁLNI? HISZEN SZINTE BÁRKI EGY PILLANAT ALATT LÉTREHOZHAT EGY FACEBOOK OLDALT, VAGY NÉHÁNY NAP ALATT EGY WEBLAPOT IS. MITŐL LESZ EZ HATÉKONY?
Hatékony 3 dologtól lesz:
1. Technológia 2. Megjelenés 3. Kitartás
Amikor megjelenik egy új lehetőség, akkor annál nagyobb az előnyöd, minél hamarabb szállsz be és teszteled le az új technológiát. Egyszer csak eljön az idő, amikortól azonban kötelező lesz használnod, mert a hiánya a hátrányod lesz. Ez történt a Facebookkal, de ugyanez játszódik le az Instagrammal is, ma már kötelező jelen lenned. Ha nem teszed, hátrányba kerülsz. Ha a technológiát sikerült elsajátítanod és megtaláltad azokat az online felületeket, akkor már etetni kell a dínódat, fordíts figyelmet a megjelenéseidre is. Ugye tudjuk: Nincs második első benyomás! Ha az első 7 mp-ben nem tudsz olyan tartalmat mutatni, ami érdekli a vevőidet, akkor inkább el se kezdd! Inkább hagyj teret a konkurenciádnak, vagy alkoss meg egy olyan megjelenést, egy kreatívot, amiről már messziről látszik, hogy melyik vállalkozásé, van mondanivalója és felkelti az érdeklődést. És végül NE ADD FEL! Heti egy poszt nem elég, hacsak nem a szomszéd Marika néni like-jaira vágysz! Gyárts folyamatos, megbízható tartalmat!
SZERINTED MIK AZOK AZ ONLINE FELÜLETEK, AHOL EGY VÁLLALKOZÁSNAK JELEN KELL LENNIE? VAGY KÉRDEZHETNÉM ÚGY IS, TE MIVEL ETETED A DÍNÓDAT?
Az Én Dínóm rendkívül éhes és egy kicsit sem válogatós. Azt gondolom, egy alap dínómenü összeállítása a következő:
1. Weboldal – egységes arculat.
2. Facebook, Instagram - kéz a kézben járnak, Instán elfér több személyesebb tartalom is.
3. Ha fiatalok a vevőid, akkor Snapchat.
4. Ha nagy a digitális zaj, akkor irány a print.
5. E-mail marketing. A B2B cégek a marketingjük sikerét elsődlegesen az e-mailjük sikerén mérik: szereztek-e új feliratkozókat, milyen a megnyitási arány, mekkora a megtérülés. A The Washington Postnak 75 külön hírlevele van, míg a New York Timesnál 12 ember csak a hírlevelekkel foglalkozik.
6. Videomarketing. A mérések szerint idén már az internetes forgalom 69%-át az teszi ki, hogy videókat nézegetünk.
7. És végül a blogok. A blogokat nem tudod megverni. Miért? Mert ad neked egy saját csatornát, ahol Te vagy az úr, ami növeli a láthatóságodat minden közösségi oldalon és bizony a keresőkben is, ami leadeket generál Neked, és az értékesítési tölcséredbe folyamatosan viszi a forgalmat.
Interneten hirdetni egyszerűbb, mint az offline világban! Miért? Mert jobban mérhető és rövid időn belül látod az eredményt is, miközben azonnal korrigálhatod az esetleges hibákat. Neked vállalkozóként 2 döntésed van. Vagyis nem. Egy döntésed van két világos alternatíva közül: vagy Te eteted a D-rexedet, vagy Téged eszik meg a konkurenciád D-rexe! A döntés a Tiéd!
Szerző: Péterváry Kata (Applika System Kft.)