Mi a robotokon túl is látunk! - Fellegi Norbert, Robotech Kft.

Autóipari óriások bizalmában
Kevés hazai vállalkozás mondhatja el magáról, hogy az autóipar legnagyobb nevei közvetlenül a partnereik közé tartoznak. A Robo-Tech Szerviz Kft. viszont épp erre építette fel hírnevét.
Ma már ügyfeleik között tudhatják:
- Audi (Győr)
- Dana (Győr)
- Nemak (Győr)
- Mercedes-Benz (Kecskemét)
- Opel (Szentgotthárd)
- Otto-Fuchs Kerékgyártó Kft. (Tatabánya)
- Škoda (Csehország)
Az autóiparon túl pedig számos nemzetközi nagyvállalat támaszkodik a munkájukra az élelmiszeriparban, az egészségügyben vagy éppen a háztartási gépek gyártásában. Olyan nevek, mint az Electrolux, a Hilti, a Nolato,
a Keter, a Jabil vagy a Nestlé.
Sok ügyfél egyenesen hamarabb telefonál Fellegi Norbert csapatának, mint a hivatalos márkaszerviznek. A magyarázat egyszerű: a gyártósor kiesése óránként milliós nagyságrendű veszteséget okoz, így a gyors reakció és a helyszíni, azonnali megoldás mindennél többet ér.
A kezdetek: mellékállásból iparági szereplő
Fellegi Norbert több mint 25 éve dolgozik ipari robotokkal. Karrierje során bejárta a szakma minden szintjét: volt beállító, karbantartó, mérnök és projektvezető is.
„Kezdetben csak mellékállásként vállaltam kisebb szervizmunkákat. Aztán egyre több megrendelő ragaszkodott hozzám. Ez jelezte, hogy van igény arra a fajta tudásra és hozzáállásra, amit képviselek.”
A döntő fordulat 2014 novemberében érkezett el. Norbert ekkor alapította meg a Robo-Tech Szerviz Kft.-t, amely mára nyolc tapasztalt szakembert és három lelkes egyetemistát foglalkoztat. A fiatalok számára a cég egyszerre tanulóhely és ugródeszka: sokan közülük hosszú távon is itt képzelik el pályafutásukat.
Mérföldkövek: Opel, Mercedes, Audi
Az első jelentős projekt a szentgotthárdi Opel-gyárhoz kötődik. Itt építették ki azt az öt robotos állomást, amely egyértelműen jelezte: a Robo-Tech képes nagyobb volumenű feladatok megvalósítására is. Ezt követte egy újabb mérföldkő: a Mercedes beszállítói szám.
„Egy ezüstkeretes papíron kaptam kézhez a beszállítói számot. Akkor éreztem, hogy igazán nagyot léptünk. Ezt követte az Audi beszállítói státusz, és közben a Hilti is rendszeres partnerünkké vált – ők gyakran előbb hívtak minket, mint a hivatalos képviseletet.”
A siker titka: gyorsaság és rendszerben gondolkodás
Norbert szerint az ügyfelek hűsége két dolognak köszönhető: a gyors reakciónak és a komplex szemléletnek.
- A szervizautók mindig tele vannak a leggyakoribb alkatrészekkel.
- A meghibásodás után nem kell napokat várni, akár pár óra elteltével újra indulhat a gyártás.
- A csapat nemcsak a robotot vizsgálja, hanem a teljes gyártócella perifériáit is.
„A robot sosem egyedül dolgozik. Mindig hordoz valamilyen szerszámot, alkatrészt, perifériát. Ha csak azt javítanánk, amit látunk, az kevés lenne. Mi rendszerben gondolkodunk. Az ügyfél számára az a fontos, hogy a gyártás minél előbb helyreálljon.”
Ez a hozzáállás vezette a céget a következő nagy bővüléshez: a daruzáshoz.
A daruzás, mint új pillér
A robotikai szervizelés sokszor csak daruk segítségével oldható meg. A Robo-Tech eleinte kisebb emelőgépekkel egészítette ki eszközparkját, majd fokozatosan nagyobb darukat is vásárolt, de megmaradtak a speciális jellegnél, míg partnerük az igazán nagyokat képviseli.
Ma már 4 daru áll rendelkezésükre:
- a legkisebb mindössze 60 centiméter széles folyosón is átfér, mégis 2,9 tonnát képes megemelni,
- a legnagyobb 11,5 tonnát bír, és 29 méterre nyúlik ki.
A daruzás a cég második pillérévé vált. Nyári nagyipari karbantartások idején a bevétel szinte megközelíti a robotikai szegmensét.
„Ma már nehéz lenne elképzelni a szolgáltatásainkat daruk nélkül. Ez a láb a működésünk egyik kulcsa lett.”
Amikor a daru közösséget emel
A daruzás nemcsak ipari gépeket mozgat. Van, hogy közösségi szimbólumot. Ilyen volt a Sokorópátkai székelykapu állítása is, mely a világ legnagyobb, közút felett átívelő kapuja is egyben.
„Egy barátom faragta a kaput, és felmerült a kérdés: ki fogja ezt felemelni? Ő csak ennyit mondott: a Fellegi majd beemeli. Tizenegy tonnát kellett 16 méterre emelni és ott megtartani, amíg lent összehegesztették. Ez volt az első szinkron emelésem is, két daruval egyszerre. Óriási kihívás, de fantasztikus élmény.”
Azóta minden évben visszatérnek a Sokorói Összetartozás Napjára, ahol a daru mindig beszédtéma.
A legbizarrabb daruzás
„Ha már a különleges daruzásoknál tartunk, volt egy egészen bizarr élményem is” – meséli Fellegi Norbert. A Gasztonyi család felajánlása kapcsán Ferenc atya szarkofágját kellett a nagy temető, templom alatti sírkertjébe beemelnünk. Elmentünk felmérni a terepet, és rögtön látszott: nem lesz elég egy sima kis emelő. Végül kamionnal és utánfutós daruval vonultunk ki, rámpát építettünk, be kellett a kripták közé menni a géppel.
Előtte a kamionnal kellett szépen manővereznem szűk helyeken, a sírkövek között, és bár egy tuját sikerült koccintani a farával, hála Istennek, ennyivel megúsztuk. A végére odaért Ferenc atya is, akinek egyből felajánlottam, hogy még
a fedél felhelyezése előtt tegyünk egy »fekvő próbát«. Ő jót nevetett, mondván: »a Gasztonyi Gyuláék is pont azt mondták, hogy tarthatok egy főpróbát«. Számomra ez maradt az egyik legviccesebb daruzás a Robo-Tech történetében.”
A vezetés felelőssége
Bár a cég mögött impozáns referencia- és ügyfélkör áll, Fellegi Norbert számára a legnagyobb kihívás ma már nem technológiai, hanem vezetői.
„Nyolc-tíz embernek folyamatosan munkát adni komoly felelősség. Ez már túlmutat azon, hogy jó szakember vagyok – cégvezetőként kell helytállnom. A komfortzónámon kívül vagyok, de mindig akkor fejlődtünk, amikor átléptem a határaimat.”
A jövő célja a stabilitás: hosszú távú szerződések, tudatos folyamatok, kiszámítható működés.
Emberi történetek a robotok mögött
A Robo-Tech Szerviz Kft. nemcsak technológiai vállalkozás, hanem közösség is. A munkatársak élete sokszor a céggel együtt változik.
- Van két kolléga is, akik az itt eltöltött évek alatt kétszeres édesapák lettek.
- Vannak nagycsaládosok és pályakezdő fiatalok egyaránt.
- A mindennapokat pedig jó adag humor fűszerezi.
- „A cégben mindenki gyarapodik – én főleg súlyban”
– jegyzi meg mosolyogva Norbert.
Merre tovább?
A jövő kulcsszava: stabil növekedés. A Robo-Tech célja nem csupán a robotok javítása, hanem a teljes ipari ökoszisztéma támogatása.
„A technológia önmagában nem elég. Az emberek bizalma, a gyors reakció, a komplex megoldások és a szakmai alázat azok, amelyek hosszú távon is életben tartanak egy vállalkozást.”
Fact box – A Robo-Tech számokban
- Alapítás éve: 2014
- Munkatársak száma: 8 fő + 3 egyetemista
- Daruk száma: 4
- Legnagyobb emelés: 11,5 tonna, 29 méter kinyúlás
- Legemlékezetesebb projekt: Sokorói székelykapu – 11 tonna, 16 méter magasba
- Főbb ügyfelek: Audi, AGC, Nidec, Pimsa Automotive, Tom-Ferr, Nemak, Nolato,
Zárszó
A Robo-Tech Szerviz Kft. története jól mutatja, hogy a siker nem feltétlenül a legnagyobb indulótőkével vagy nemzetközi háttérrel kezdődik. Néha elég egy elhivatott szakember, aki felismeri: a robotokon túl is van világ. Fellegi Norbert és csapata ma már egyszerre mozgat gépeket, iparágakat és közösségeket – emberi értékekre és szakmai tudásra építve.
Kapcsolat:
Cím: Külső Veszprémi út 10-12, Győr, Hungary
Tel.: +36 (20) 225 7297
E-mail: robotechszerviz@gmail.com
Web: robo-tech.hu
Szerző | Medgyesi Zoltán
Fotó | RAW Agency és Robo-Tech Szervíz Kft.



