Keresés

Ha tudtam volna kivel kell versenyeznem, el sem indulok!

Első hallásra furcsán indult Vincze Tibor klímás vállalkozói karrierje. Egy olyan projektre kellett árajánlatot adnia, aminek az anyagköltsége háromszor meghaladta az addigi éves árbevételüket. Azt tudta, hogy milyen technológiai kihívásra számíthat, ezért nekifutott a lehetőségnek. Azt azonban nem tudta, hogy kik azok a nagy piaci szereplők, akik még indultak ezen a kiíráson. Több mint 20 éve már, hogy jött a lehetőség, amire a mai Trio-Contakt Kft. cégtulajdonosa húzott egy merész lapot. A helyzet az, hogy csak visszanézve volt merész. Akkor ott nem tűnt annak, csak csinálták, ami jött. Az egyik régiós közműszolgáltató vállalat által kiírt pályázaton a szakma "szokásos" nagyjai mellett indultunk mi is. Egy előnyünk volt: mi ismertünk minden zegzugot a cégben, hiszen állandó karbantartási munkákat végzünk. Utólag tudom, hogy a megbízónk is izgult, hogy tudjuk-e teljesíteni ezt a kihívást, de volt bennünk bizalma. Bejött. Neki is és nekünk is.

Vincze Tibor

 A fenti történettel indítottuk a beszélgetést Vincze Tiborral, amikor a kezdetekről és az első nagy ugrásról beszélgettünk. A történet szerencsére nem ért ott véget, hiszen ma, 22 év után is ők végzik az összes klíma- és légtechnikai karbantartást, annak ellenére, hogy a szolgáltató többször is tulajdonost váltott.

Mi történt azóta? Ma is a fő bevételetek jön onnan?

Szerencsére a bizalmuk töretlen, így a mai napig is rengeteg munkát végzünk számukra, de ma már az összbevételünk 70-80%- a más megrendelésekből származik. Tagadhatatlan, hogy ez volt a kezdő lökés, a Nagy meló. Azonban, hamar bevillant, hogy kockázatos a céget egy lábra állítani. Elkezdtük magunkat pozicionálni a régióban mint klímás cég. A képzettségem megvolt hozzá, a gyakorlat meg soha nem ér véget, hiszen ez egy erősen technológia alapú iparág.

Mindezt ma már csapatban építitek?

Én világéletemben csapatjátékos voltam. Sportolóként, vállalkozóként, üzlettársként, mindig támaszkodhattam a társakra, kollégákra. 10 évvel ezelőtt ugyan kivásároltam az üzlettársakat, így azóta egyedül irányítom a céget, de most is van mellettem egy csapat, akikre számíthatok. Adrienn kolléganőm és Gabi, a feleségem viszi az irodát, így rengeteg adminisztratív és szervezési feladatot vesznek le a vállamról. A szerelő csapatot pedig Zoltán kollégámmal közösen vezetjük. Nehezen alakult ki a mai csapat, hiszen nálunk a technológia mindennapi munkaeszköz. Azok maradnak meg nálunk, akik az igazi klímás szakmát szeretik, ebben akarnak jó szakemberek lenni.

 „Bejött. Neki is és nekünk is."

Akkor Titeket utol lehet érni évek múlva is!

A telefonszámom nem változott 25 éve. Büszkén mondhatom, hogy rengeteg telefonban úgy vagyok elmentve, hogy Klímás- vagy Trio Tibi. A legtöbb munkánkra a kezdetektől emlékszem, és a legjobb érzés, amikor úgy hív az ügyfél, hogy le kellene cserélni a klímát, de még működik, csak már 20 éves. Ezeket a gépeket az irodánk bejáratánál kiállítom, hogy emlékeztessem magunkat arra, hogy mi időtálló munkát végzünk.

Úgy érzem, hogy a sikeretek nemcsak a szakmai tudásotoknak köszönhető, hanem sok benne az emberi hozzáállás is.

Voltunk néha nehéz helyzetben anyagilag vagy piacilag. Ekkor mindig az emberi hozzáállás hozott minket egyenesbe. Lehet hibázni az üzleti életben, csak vállalni kell a felelősséget, mert a bizalom ennél mélyebb dolog. Én mindig felvettem a telefont vagy tárcsáztam. Nem vártam meg, hogy a partner hívjon ha nekem volt kérésem. Sok-sok üzleti sikert, kiváló emberi kapcsolatokat köszönhetek ennek a mentalitásomnak.

Persze, céges környezetben sokszor veszünk el a bürokrácia útvesztőjében.

Mi is használunk vállalatirányítási rendszert, pont azért, hogy átlássuk a folyamatainkat. Így megértem egy telephelyvezető problémáját és segítek ahogy tudok, hogy gördülékenyen menjen a munka, nekik is és nekünk is.
A partner kéréseit is rugalmasan kezeljük. Volt olyan, hogy sürgősen kellett elhárítani egy üzemzavart, de a rendszerükön nem tudott elég gyorsan átfutni a megrendelés. Elvégeztük a munkát, és nem volt kérdéses, hogy utólag minden rendben lezajlott a papírozással.

Klímaberendezés

Mi a klímás szakma jövője?

Jó szakmai képzés nagyon kevés van. Mint mondtam, a mai klímatechnika csupa technológia. Egyszerre kell lenned villamossági szakembernek, csőszerelőnek, programozónak, és ezen felül meg kell találnod a hangot az ügyféllel. Mondhatjuk, hogy magunknak kell gondoskodni a munkatársaink szakmai kiképzéséről. Ha jó klímaszerelő akar lenni valaki, annak 4-5 évet kell eltöltenie aktívan a szakmában olyan helyen, ahol nem csak alapmunkák vannak. Emiatt folyamatosan előre kell gondolkodnunk, bevállalva, hogy akár az is előfordulhat, hogy a saját versenytársunkat képezzük ki. Mint ahogy ez számtalan esetben meg is történt...

 Megoldások
4 évszakra!

Először az volt a gondolatom, hogy a klímaszerelés erősen szezonális szakma. Ugye tévedek?

„Óvakodj attól a klímástól, akinek nyáron kevés a megrendelése..." :) Egy vállalat, vagy intézmény előre tervez, és jellemzően nem csak szezonban végezteti el a karbantartást, de adott esetben, - pl. ha a technológia megköveteli - akár havi rendszerességgel is szükség lehet a munkánkra, így nálunk minimális az „uborka szezon". Gyakran előfordul, hogy karbantartást kér az ügyfél, pedig nem is működik a berendezés. Ilyenkor tisztáznunk kell a különbséget a karbantartás és a javítás között.

Hol látod a Trio-Contakt-ot 5 év múlva?

A régióban a legfelkészültebb profi szakmai csapatként akarom magunkat látni. Így tudunk egyre több komoly cég szolgáltatója lenni, a klímaberendezéseinek karbantartásában, felügyeletében és javításában. A szolgáltatásból akarom a bevételeink nagyobb részét felépíteni, de természetesen a komoly kivitelezési munkáknak is meg tudunk felelni.

Én már most is így látlak Titeket, de tudom, hogy maximalista vagy és nem a versenytársakhoz méred magad, hanem ahhoz a vízióhoz, amit látsz a céged kapcsán. Az elmúlt 25 évben melyik volt a legemlékezetesebb ügyféltörténet?

„Az elsők között szereltünk klímát egy főiskolai tanár úr részére, és az akkor 8-10 éves kisfia még ott „segédkezett" nekünk a szerelésnél... Majd 20 évvel később a "kisfiú" megnősült és neki is mi szereltünk. Megjegyzem, azok a régi gépek még mindig üzemelnek, és hirdetik a berendezés és a munkánk időtállóságát azon a belvárosi tűzfalon.

 

Trio-Contakt Kft.

E-mail cím: info@trio-contakt.hu
Telefonszám:+36 [96] 423-502
9028 Győr, Fehérvári u. 75. (Integrál-park)


www.trio-contakt.hu

Szerző:
Medgyesi Zoltán