Keresés

Az új ismerőseim MÁR SIKERES VÁLLALKOZÓKÉNT tekintettek rám

Czifra László

Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy székely asztalos legény, aki elindult nyugatra szerencsét próbálni. Kiváló mestersége, kitartása és ügyes keze nem hagyta cserben, így a szerencse is rátalált. Mikor kellő magabiztosságot szerzett, felkerekedett és visszatért szülőföldjére, hogy saját vállalkozás építésébe kezdjen. Ebben a mesében a sárkányt úgy hívták, hogy a 2008-as gazdasági világválság, ami egyáltalán nem egy új asztalosipari vállalkozás beindításának kedvezett.

Szerencsére a történet itt nem ért véget, de erről meséljen Czifra László, az Akril Bútor Kft. tulajdonosa.

A céged az elmúlt 2 évben mindig duplázta árbevételét. Itt állunk a saját műhelyedben, az asztalodon nagynevű cégektől ajánlatkérések és megrendelések tornyosulnak. Az új gépekről szinte még a fóliát sem volt időtök leszedni, máris termelnek, amennyit csak tudnak. A TV2 Az álomotthon című műsorában szakértőként szerepelsz, sőt több TV csatornától is megkerestek.

Hogy lett a tiéd Magyarország egyik legnagyobb akril bútor gyártó cége?

Az biztos, hogy sok munkával, de csak a munka nem elég. Célom volt, hogy leszűkítenem a tevékenységi köröm, mert asztalos sok van a piacon, sőt nagyon jó asztalos is sok van, de én akartam lenni a legjobb akrilos. Azt akartam elérni, hogy az alapanyag beszállítók legnagyobb vevője legyek, mert hatalmas magabiztosságot ad, hogy ma is ott van a raktárunkban Magyarország legnagyobb akril alapanyag készlete. A médiaszereplést még szoknom kell, de tudom, hogy ez is hozzátartozik a fejlődéshez.

A vevő szempontjából ez miért előnyös?

Két éve még azt mondtam volna, hogy gyorsan le tudjuk gyártani a megrendelését, nem kell hónapokat várni. 2020 márciusában megváltozott a világ és azon cégek jutottak hatalmas lépéselőnyhöz, akinek volt miből gyártani. Ekkor is futott egy nagyobb projektünk, ahol már előre, három havi kapacitásunk volt lekötve, viszont minden alapanyag a raktárunkban készleten volt, így semmiféle problémát nem jelentett teljesíteni a megrendelést.

Ez volt a titka a sikeres "Covid gazdasági válság" kezelésének?

Talán igen, de akkor nem erre gondoltam, mert egy józan gondolkodást követtem. Saját gyártókapacitásra van szükségem, megbecsült munkatársakkal, akiknek a kezük munkája kell legyen a minőségünk védjegye, és fontos, hogy rendelkezésre álljon a kellő mennyiségű alapanyag. Ha minden összeáll, akkor szinte biztos, hogy minden hónapban közelebb kerülünk a kitűzött célunkhoz. Ma már tisztában vagyok vele, hogy az infrastruktúra az egyik szűk keresztmetszet. A legfontosabb kérdések, amire a gyors fejlődésünk közben keressük a válaszokat, hogy van-e elég termelőeszköz, szakember és kivitelező partner. Szerencsések vagyunk, mert csak idén 40 millió Ft-ot költöttünk fejlesztésre, de már a következő 55 milliónak is megvan a helye. Persze itt semmi nem a szerencse kérdése, mert kerestük a lehetőségeket, a pályázati forrásokat és igyekeztünk a legoptimálisabb rendszereket, gépeket beszerezni Az 500 nm-es csarnokból 1500 nm-esbe költöztünk, ami már megint egy óriási logisztikai kihívás is volt, viszont már azon gondolkodom, hogy lehet ezt is bővíteni. Megrendelés már kétszer ennyi is lenne, de okosan kell nőni, mert az építőipar jelenleg húzó ágazata a magyar gazdaságnak, de ez nem lesz mindig így.

Ezzel a hozzáállással megdupláztad az árbevételed egy olyan időszakban, amikor a legtöbb cég örül ha túlél.

Az árbevétel növekedése önmagában nem cél, de természetesen számít.

A mai gazdasági környezetben a rugalmas cég lesz a túlélő. Egy acélsodrony attól képes hihetetlen terheket megmozgatni, hogy sok vékony szál kapaszkodik össze. Nem gondolkodhatok csak a saját szakmámban. Össze kell fognom azokat a kisebb kivitelező cégeket, akik kapcsolódnak a bútorgyártáshoz. Tudnom kell mi van a tarsolyomban, amikor egy komoly megrendelő felkeres, mert a fejlesztéseink ellenére a kapacitásaink nagyon végesek, és mindent mi sem tudunk bevállalni.

Egy idézettel élnék, hogy "Ha gyorsan akarsz menni, menj egyedül! Ha messzire akarsz jutni, menj együtt másokkal!" és a networkingben megtanultam, hogy "Együtt Jobban Növekszünk!".

Ezt úgy érted, hogy te felveszed a munkát és az alvállalkozóid majd megcsinálják?

A világ megváltozott. Nem az a nagy szám, hogy ki tud vevőt hozni. A megrendelőnek az az értékes beszállító, aki ki tudja szolgálni időben és az elvárt minőségben. Ez akkor lehetséges, ha mi - beszállítók - csapatban, összefogva együtt gondolkodunk, illetve tisztelettel és bizalommal vagyunk egymás iránt. A munkánk egymás előtt transzparens, mindenki értéket ad és megkapja a tisztes járandóságát is érte, tehát bőséges cserére törekszünk. Úgy kerültem be az alvállalkozói tölcsér aljára, hogy tudtam én végzem a munkát, de felettem mindenki jobban keres belőlem, mint én magam.

Czifra László

Ki voltam szolgáltatva és folyamatosan ott lebegett a versenytárs kardja a cégem nyaka felett. Itt fogadtam meg, hogy több lábra állok, és az én stratégiai partner körömre nem így fogok tekinteni. Egymásnak is hasznára vagyunk, ma én hozom a munkát, holnap meg majd valaki más.

Megbántad, hogy csak alvállalkozói kivitelezéseket csináltál?

Nem, mert jókora magabiztosságot adott. Kezdőként soha nem jutottam volna olyan munkákhoz, amikre a mai napig büszke vagyok. Nem kaphattam volna dicséreteket, elismeréseket, nem lettek volna szakmai kihívások, amihez kreativitás kell. Ez volt a legjobb fejlődési lépcsőfok. Folyamatosan tanultunk, folyamatosan fejlődtünk, és ma már nem úgy tekintünk a szakmai kihívásokra, mint egykoron, mert ma már keressük és szeretjük azokat. Olyan referenciákkal van tele a laptopom, amiket ki sem rakhatok a honlapra.

Ezt nem értem

A fő megbízóm egy luxus yachtokat gyártó cég kivitelezését bonyolította. Gyártottunk egy 120 m hosszú 6 emeletes mega-yacht 32 fürdőszobájába a zuhanyfülkéket, mosdókat, pultokat. Amikor elkészült az új honlapunk, büszkén kipakoltuk a referencia képeinket, de három óra múlva megcsörrent a telefonom, hogy 8000 euró kötbér büntetéssel játszok képenként, ha nem veszem le. Nem kellett kétszer mondani, azonnal eltávolítottuk, mert ez elég motiváció volt.

Ohh, ezek súlyos számok. Van olyan munkád, ami megmutatható?

Igen, például egy TV stúdióban híradós pultot készítettünk, amit sokan láthatnak, illetve ma már középületek, szállodák, irodaházak, sportcsarnokok mosdóit, zuhanyzóit, bútorait készítjük folyamatosan.

TV stúdió-híradós pult

Ezek egyedi gyártások vagy sorozat termékek?

A nagy darabszámú egyedi gyártás a mi specialitásunk, ezért kell olyan stratégiai kört magam köré építeni, akik tudnak velem dolgozni egy-egy ilyen projektben. A mostani megrendelőink már nagy generálkivitelezők, de az ő oldalukról nézve, mi a bútorgyártók vagyunk. Ha kéznél van a kivitelezői csapat, akkor nekünk is van tisztes megélhetésünk, és több szálon kötődünk a projekthez. Következő alkalommal meg egy másik irányból kerülünk be, és ez fogja a stabilitást jelenteni az iparágunkban.

Milyen kivitelezőkre, megrendelőkre kell gondolnunk?

Asztalosok, üvegesek, koracéllal dolgozó lakatosok, kárpitos, ágybetét gyártó, projektmenedzser, aki faipari területen jártas, vagy lakberendező, tervező, generálkivitelező.

Hogy tudsz ennyi kivitelezőt elérni, összefogni?

BNI tag vagyok, és ott megtanultam az "aki ad, az nyer" alapérték szerint üzletelni. A networkingben nemcsak az a jó, hogy én így gondolkodom, hanem az üzletfeleimet, ajánló partnereimet is erre képezik ki. Ma már csípőből alkalmazom bárhol forduljak is meg az üzleti világban, és ez rengeteget segít nap, mint nap.

Mi volt a kezdő történet folytatása? Hogy lettél vállalkozó?

Erdélyben akartam vállalkozást indítani, de a 2008-as válság ezt keresztbe húzta, mégis visszajöttem dolgozni Magyarországra. Öt év után tudtam egy csendes társ bevonásával elindítani egy pici asztalosműhelyt. 2017-től lettem 100%-os tulajdonos és ekkor kezdtem el magam cégvezetőként tudatosan fejleszteni. Az új ismerőseim már ezt az arcomat látták, sikeres vállalkozóként tekintettek rám.

A 2026-os évben mit szeretnél olvasni az Akril Bútorról az ÜzletEmber magazinban?

Büszke akarok lenni arra a szakmai és vállalkozói csapatra, akik szorosan együttműködnek a cégemmel. Meg persze az Akril Bútor is egy olyan ismert brand legyen az építőiparban, mint a mai "nagy nevek".

Akril Bútor elérhetőségek:
+36 30 677 0922
info@akrilbutor.hu
9086 Töltéstava, Söptérpuszta Hrsz. 0184/3
www.akrilbutor.hu

 

 

szerző
Medgyesi Zoltán